CONSERVAREA LEGUMELOR SI ZARZAVATURILOR


S-a inceput  sezonul prepararii conservelor din legume, zarzavaturi si verdeata pentru iarna.  O spun cu regret, deoarece de cativa  ani , nu mai conservez nimic,  nu am  conditii . Dar cunosc foarte multe recete de conservare , murare, marinare a legumelor pentru sezonul de iarna, cunosc multe recete de preparare a compoturilor, dulcetilor, marmeladei din fructe si mure.  Si nu as vrea ,sa se pearda aceste secrete si recete, care le-am acumulat si le-am  preparat in decursul a zeci de ani.
As dori , sa ramana in caietelele voastre de recete , si nu se stie, cum vor veni timpurile, intr-o zi -  veti deschide caietelul cu recete si veti prepara cate ceva , din ceia, ce voi descrie eu aici. 
Multe metode de conservare mi-ai fost transmise de la bunicele mele. La noi in Moldova este o traditie sa se prepare multe borcane de conserve cu legume sau fructe pentru iarna .
In bucataria moldoveneasca este caracteristic folosirea unei game variate de legume si fructe, asa cum sunt vinetele, dovleceii, ardeii dulce si iuti, rosiile ,pastaile, fasolea, porumbul, ridichea, ceapa . Legumele se preparar in diferite moduri, se conserveaza ,se marineaza , se mureaza pe iarna.

Din fructe , cum sunt ciresile, prunele, visinele, merele, prasadele, persicele, abricoasele,nucile,  capsunele  ,coacaza neagra si rozie, zmeura  se prepara o gama variata de compoturi, dulceturi, marmelade, peltea.

In toamna Beciurile fiecarui moldovean sunt pline de dirferite conserve din salate, giveciuri, muraturi, marinade , preparate din legume, compoturi, duilceturi ,marmelade , preparate din fructi si mure si pùse la pastrare in borcane .
Deasemenea nu  lipseste din beciul moldoveanului legume, struguri , pepeni verzi ( harbuji) si diferite fructe, puse in stare proaspata , in  diferite moduri, la pastrare.
Daca aveti o oarecare preferinta, intrebare - scrieti-mi. Daca voi cunoaste , din ceiea ce ma intrebati , am sa ma starui sa va raspund cu mare placere.  Vor expune recete, dar va spun din start , ca la multe nu am pozele, pentru ca atunci nu ma gandeam , ca candva am sa expun recete , dar am sa le lamuresc detailat, pe intelesul tuturor si sper ,sa nu apara vre-o oarecare problema in procesul de conservare.


Intre timp , voi face unele adaugari generale , pe masura , cand vor fi  descrise recetele.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...