PLACINTE MOLDOVENESTI "Poale´n brau", SARALII



Prepararea aluatului :

1 kg de faina
0.5 pahar (200gr) de ulei fara miros ( pt aluat)


2 oua
 2 lingurite de Sare
Apa Calduta 350- 400 ml
ulei pt uns masa
Unt topit 100gr

 
Toate ingredientele sa fie  aduse la temperatura camerei.
Cernem faina prin sita intr-un vas mare. Adaugam uleiul si amestecam in maini faina cu uleiul. Aparte intr-o cana adaugam oul si sarea, se amesteca bine, dupa aceia se adauga apa calduta si iara se amesteca


. In faina cernuta se toarna putin cite putin apa calduta si se framinta pina obtinem un aluat neted , elastic si molcut la pipait . Framintam vre-o 10-15 minute. Este foarte important de framintat bine si mult aluatul, ca sa nu aiba bule de aer, pt ca se va rupe in momentul intinderii foiii de aluat

Il acoperim cu un prosop de in si lasam aluatul sa se odixneasca.- minimum 1 ora.

Peste o ora se taia aluatul in parti egale in bilute – putin mai mari, decit marimea unui ou mare.
Turtim fiecare bucatica de aluat cu mina si le-ungem fiecare in parte cu putin ulei. Le imprastiem pe masa de lucur sidin nou le lasam sa se odixneasca – cam 15 minute.

Pe masa curata turnam putin ulei si o ungem masa cu mina . Intindem cu citorul 2 foi de placinta de o marime normala. Aici sunt 2 metode de intinderea aluatului pina la o stare foarte subrtire , ca foaia de tigara, dar eu in mod special le-am intins cu maina pe masa  fiecare foaie de aluat in parte , pt ca este o metoda mai usoara pentru incepatori.

Alta metoda este intinderea aluatului pe mainele unse cu ulei, dar lasam pt alta receta aceasta metoda.

Urmariti dupa foto de jos. Dupa ce s-a intins o foaie de aluat , o stropim cu unt .




Procedam la fel cu a doua , o suprapunem peste cealalata foaie intensa si stropita repartizam implutura pe aproape toata suprafata si incepem sa apucam cite un capat de aluatul intins pe cerc si sa-l lipim la central unul linga altul . Aceasta metoda de lipire a aluatului se mai cheama in popor Placinta POALE´N BRAU. 


Dar dupa aceasta metoda se prapara placinte din aluaturi preparate dupa diferite recete. Incetul cu incetul voi expune si aceste recete.
 








Se unge cu ou batut suprafata placintei si o punem pe o tava unsa  cu putin ulei .

Se coace intr-un cuptor incins bine la temperatura de 180 grade - 10-14 minute. Urmariti , va rog mult cuptorul D-stra , pt ca fiecare cuptor este individual.


Tot aceiasi placinta se poate praji int-o tigaie mare cu ulei mult pe o parte si alta. Eu le prefer la cuptor sa le fac , pentru ca in tmp ce se cos eu dovedesc sa le prepar celelalte placinte.

Dupa ce sunt scoase din cuptor ele sunt crocante si putin uscate la suprafata. Lo dorinta pot fi mincate asa, sau unse cu putin unt, puse una peste alta , invelite cu un prosop si lasate sa se inmoaie. Sunt la fel gustoase. La fel , se pot incalzi a 2 zi , si mincate din nou cu aceiasi pofta.





Aceste placinte in popor le spun SARALII

Se poate repartiza implutura de-alungul unei parti a aluatului intins, suprapus unul peste altul, si inrolat cu ajutorul mainilor IN FORMA DE SPIRALA , sau IN FORMA DE CIFRA OPT , sau la fiecare 15 cm ruladacu implutura , de o pilda din brinza , sau din cartofi ferti tocati, se suceste putin cu miina si se rupta ( vezi foto de mai jos) .Se primesc niste placinte-rulade mici care se prajesc foarte repede pe tigaie .

Se prajesc pe tigaia incinsa bine, sau in cuptor- La dorinta







Despre impluturile pentru placinte - eu le voi descri intr-un post aparte. Unica , va spun din start, ca la acest aluat implutura nu trebuie sa curga zeama din ea, trebuie sa fie mai uscata .
Sunt o sumedenie de moduri de preparare si aranjare si coacerii acestui aluat. cu multe din ele vom face cunostinta pe parcurs.

27 de comentarii:

  1. super! arata neaparat miine voi incerca.

    RăspundețiȘtergere
  2. deabea astept sa-mi spui , cum tiau iesit. succese

    RăspundețiȘtergere
  3. de mult cautm aceasta recenta...in sfirsit...sunt preferatele mele...va multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
  4. Va multumesc pentru reteta! Astazi o incerc si eu!Va spun mai tirziu cum s-au primit!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc pentru asa reteta detaliat explicat. De mult cautam caci sotului ii plac la nebunie.

    RăspundețiȘtergere
  6. Azi am facut placinte ca in reteta de mai sus, au iesit asa bune ca nici nu-mi vine sa cred. Am dat si la prietenele mele moldovence sa guste, au fost laudate si de ele si de sotii lor italieni. Sotul meu (tot italian) nu a mai cunoscut mancare moldoveneasca mai buna decat aceste placinte si mai ales gatite de mine. Nu prea am timp sa pierd la bucatarie, dar cred ca pana nu incerc toate retetele tale de placinte, nu ma las batuta!!!

    Iti multumesc mult Anishoara! Credeam ca voi trai o viata si nu mai apuc sa invat sa fac placinte cu aluat din foi, dar iata ca blogul tau m-a inspirat mult de tot. La mai mult si la mai mare! Sa stii ca faci un lucru foarte apreciat de multe femei!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. mersi mult de receta caci cam se perde obiceiurile de a pregati in fiecare simbata de a face sarmalute zeama si placintele si pinea la cuptor. multumim ca egzista inca asa doamne .

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc mult de reteta!La mine mama face doar din apa si faina, aveam ceva asemanator dar demult nam facut(aproape 5 ani in acest timp mam afundat in bucataria ruseasca)si sa sters din cap reteta.

    RăspundețiȘtergere
  9. Am mai incercat asa placinte, dar nu am avut nici odata receta precisa pentru aluat. Multumesc mult, chiar miine voi face dupa aciasta receta asa placinte si sper ca se vor primi gustoase...inca odata multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  10. Super, Anisoara eu de mult caut receta la adevaratele placinte pe care eu le stiu la gust doar de la bunica!!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Draga Anishoara, am citit de 5 ori primele 2 abzaturi - it makes no sense! Deci faina cernuta o mesteci cu uleiul dupa care in vas aparte treb de batut oul, sarea si apa calda. Dupa care zici ca trebuie sa torni apa calda (care deja e amestecata cu ou si sare) in faina cernuta (care deja e mestecata cu ulei)?!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. sunt foarte bune.......le fac foarte des si la italieni asa le plac....

    RăspundețiȘtergere
  13. chiar nu se intelege nimik de la inceput, si nu inteleg cum altele spun ca reteta este bine explicata si detailata, deci, de la inceput zice de amestecat faina cu uleiul aparte, pe urma oul cu sarea si apa aparte, si pe urma iarasi zice de amestecat faina cernuta cu apa calda si de framintat bine, pai da bre, dar aluatul obtinut cu faina si uleiul, si oul cu sarea si apa ????, nu se intelege...poate vroia sa zica ca trebuiau mestecate impreuna!? eu cu parere de rau nu am inteles nimik...

    RăspundețiȘtergere
  14. Mersi mult pentru recete, am incercat si eu aluatu foietaj si mi sa primit foarte bine...

    RăspundețiȘtergere
  15. Va multumesc pentru recete, eu am incercat aluatul foietaj si mi sau primit niste placintele foarte superbe...

    RăspundețiȘtergere
  16. Va multumim mult pentru aceasta receta !!

    RăspundețiȘtergere
  17. miine voi incerca,dar arata super,tocmai mi s-a facut foame

    RăspundețiȘtergere
  18. sint foarte bune,gustoase si aspectoase. le voi face iarasi.

    RăspundețiȘtergere
  19. Da uite ca si eu am invatat sa fac cele mai bune placinte moldovenesti multumit Anei!!Esti super bravo!!!!

    RăspundețiȘtergere
  20. SUNT FOARTE BUNE,CONSISTENTE SI ECONOMICE. L-AM CUCERIT PE FI-MIU DE 8 ANI CU ACESTE PLACINTE ALATURI DE UN PAHAR CU LAPTE.MULTUMESC PENTRU IDEE . MIRELA.

    RăspundețiȘtergere
  21. Am să încerc şi eu să pregătesc aşa plăcinţele.

    RăspundețiȘtergere
  22. Super, preparare pas cu pas, mai ales pentru incepatori.Si foarte econom.

    RăspundețiȘtergere
  23. VA ROG SA MA AJUTATI SA AFLU UNDE AM GRESIT. AM FACUT ACESTE PLACINTE DE 2 ORI URMIND PASII INTOCMAI, INSA CEVA NU IESE... ARATA BINE LA EXTERIOR, AU SI GUSTUL BUN, INSA INTERIORUL LASA DE DORIT... ALUATUL PARCA NU E REUSIT, PARCA NU SE PATRUNDE BINE... CARE E PROBLEMA? POATE MAI EXPLICATI ODATA ACEASTA RETETA...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sar putea ca aveti focul prea mare ;)!soacra mea spune ca mincarea buna se prepara la foc mic ...

      Ștergere
  24. F mare dreptare focul şi pe lîngă asta frământatul f important să fie nm frământat şi lăsat timpul lui de dospire succes

    RăspundețiȘtergere
  25. Miine am sai fac sotului sa vad ce sa primi!

    RăspundețiȘtergere
  26. Pai daca nu a-ti mai lucrat cu asa aluaturi, e normal sa nu intelegeti ! Nu e nimic greu , da, faina se amesteca cu uleiul , se freaca in maini ,asa cum se face o placinta cu aluat frecat, dupa care se incorporeaza in ea acea compozitie lichida din apa , galbenus si sare, nu e nimic greu, dar trebuie sa si gandesti putin inainte de-a face ceva ,nimic nu se face mecanic ! :)))

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...