(1) O MASA ,:)) CA LA MOLDOVENI


Cred, ca pentru nimeni nu este un secret , ca mesele festive in Moldova sunt pline de mancaruri foarte gustoase ( FARFURIE PESTE FARFURIE ) si aranjate  CU GUST. Este onoarea fiecarei gospodine de aranja o masa cu multe bucate gustoase. Nu importa, e nunta sau cumatrie, e zi de nastere si alte festivitati.

Ceeia , ce ma starui eu sa va descriu , si sa va arat in acest blog.  Mai putin veti gasi salate pe baza de maioneza, pentru ca nu sunt tare incantata de ele, dar in rest,  tot ce vedeti pe mesele acestea , de toate am  descris pe acest blog. 

NU UITATI , CA AICI VEDETI NUMAI PRIMA MASA LA SERVIRE, DAR URMEAZA A 2A MASA - MASA CU BUCATE CALDE , unde se servest in primul rand SARMALUTELE , PLACINTE,  SI PEURMA A TREIA MASA , CU DULCIURILE.










 Aici am vrut sa va arat PAINEA NOASTRA , CARE SE SERVESTE LA MASA DE SARBATOARE. O  PAINE IMPLETITA , DACA OBSERVATI . IN POPOR I SE SPUNE JEMNE.
Se taie dedesubtul ei in 6 bucati, in asa fel , ca sa-si pestreze forma. Inainte era mai raspandit acest obicei si se impletea in 6 , peurma se strangeau capetele subimpletetura , ca sa-i redee o forma rotunda , ianlta si mica.  Oricum am sa gasesc timp sa va prepar aceasta paine , si sa va arat acest obicei stramosesc.  








Pe poza de sus se vad JEMNELE , impletite in 6. Despre ceeia , ce v-am vorbit.





Daca oBservati in partea stanga  TRUFE "Moldova ".






  Imi place strachinuta cu peste prajit. Imi aduce aminte de tara .



Pozele numi apartin, sunt luate de pe saitul   ОДНОКЛАССНИКИ.РУ. Este un sait de tipul Faccebook , pentru rusi. .


20 de comentarii:

  1. Minunat! Multe din retetele si din modul cum sunt aranjate se regasesc si in blogul tau.Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  2. IMI PLACE SA GATESC GUSTOS ... SI FRUMOS. SI DORESC SA VA INSPIR ACEASTA PLACERE. Este devizul meu , pentru care si sunt expuse la 350 de retete , aici pe blog. Iti multumesc Doina pentru felicitari.
    Daca doreste cineva sa fac explicatii mai detailate la anumite farfurii cu mancaruri de pe anumite poze, poate nu intelegi si va intereseaza
    ce este ,cum se face , sunt la dispozitia D-stra.
    Cu drag. Anisoara.

    RăspundețiȘtergere
  3. Asa imi vine sa dau o fuga la Moldova, de nu-ti poti imagina Anisoara :D
    Felicitari iubita, asa da mese!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Sper , sa ma intorc odata acasa , si atunci ,,,asternem noi O MASA MARE cu multi invitati. Organizam o intalnire a blogerilor... Multumesc din suflet, Mika. O sa fie si alta postare cu explicatii , si vei gasi foarte usor totul la mine pe blog. Si nu este nimic greu de facut, un pic de rabdare, dorinta si organizare e necesar. Sa ai o zi buna. Cu drag, Anisoara

    RăspundețiȘtergere
  5. Doamne, ce mese incarcate! Toate preparatele arata minunat!
    Prima poza e chiar fantastica. Pot mesenii sa manance tot ce-i acolo? :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Cristina ceva mai tarziu voi reveni cu o descriere despre organizarea meselor festive. Parerea mea , ca pe prima poza masa este foarte incarcata. Este o masa pentru cumatrie. Gospodina , nu a luat in cont de niste reguli mici pentru aranjarea mesei, si a facut exces de farfurii cu tartine si farfurii cu salate, dar si s-a folosit farfurii foarte mari la servirea mesei.
    Dar luind in vedere , ca la cumatrie se chefuieste de la 20 seara pana la 5-6 dimineata , mancare este in deajuns, avand in vedere ca urmeaza a 2 masa , si dulciurile. Mai mult, ca atat, la sfarsit gospodina mai serveste oaspetii cu putina mancare pentru copii, acasa. Sunt si cazuri , cand la prima masa se pune aproape toata mancarea, iar pentru a doua se lasa numnai sarmalele calde si dulciurile . Deaceea poate sa fie asa de incarcata. Depinde de situatie in parte, de buzunarul fiecarui om. o imbratisare calda. Cu drag, Anisoara

    RăspundețiȘtergere
  7. La poza a 8-a si a 13-a sunt niste salate care nu imi dau seama cu ce sunt, daca poti sa imi spui te rog. Te mai astept daca ai cum cu retete pentru conserve pentru ca sunt extraordinar de bune si explicate cu multe amanunte utile. Cu drag Doina.

    RăspundețiȘtergere
  8. Incep cu poza a 13. Pe primul plan se afla in stanga piftia de gaina , foarte limp'ede si frumoasa, alaturide ea este o farfurie cu dulce.Si anume , in fata invelite in frishca sau smantana batuta se afla clatite cu visina 3 in 1 . La mine pe blog este acest aranjament festiv de clatite si veti gasi aceasta modalitate de formare a clATITELOR. Imprejurul acestor clatite acoperite se afla zefir alb , taiat in jumatati, si zefir alb in ciocolata , deasemenea , taiat in jumatati si aranjat pe o parte si alta a clatitelor , presurate cu seminte de granata.
    Mai in spate se afla o salata in farfurie adanca mica. Ceva de tipul , ananad, cascaval, oua fierte, carne de gaina cu smantana sau m aioneze .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce inseamna zefir alb? Multumesc pentru explicatii.

      Ștergere
    2. Eu credeam , ca la voi se vinde asa ceva. Eu de cand ma stiu mica tot am mancat din acesta. Daca gasesc la magazin cumpar si il voi arata mai aproape. Componeneta lui este albus batut, piureu de mere copte, sirop din 1 : 5 apa , zahar. Este foarte gustos. preferatul meu este zefir in ciocolata. Undeva la gust seamana cu desertul laptele de pasare sau ciocolata lapte de pasare, dar este mai consistent , mai savuros si mai gustos. Este , undeva ca buretele dupa pipait.
      La noi se foloseste mult in cremele de la tort. Si bineinteles se mananca asa.

      Ștergere
  9. Pe poza 8 se vad 5 feluri de salate. Prima , la stanga , unde farfuria este pe jumatate , se vede salata HERING SUB SUBA ,adica peste sarat, marinat acoperit in straturi diferite de legume fierte, si anume , 1- pestele curatat bine d eoase cu cepa si otet, 2, cartofi fierti prin razatoare, cu ulei si sare , peurma morcov fiert , prin razatoare cu ulei si piper negru, 3 . sfecla rosie , razatoare cu ulei , si totul acoperit cu maioneza, La rusi am expus aceasta salata , si are un succes enorm , pentru ca eu o fac in modul meu. Am sa o expun si aici.
    A 2 salata in dreapta este mazare verde , cu ceapa verde , ulei, otet. Aceasta salata gospodina a preparato, pentr ca va servi la masa or frigarui ñla cuptor, or mititei , facuti in cuptor.De ce spun, pentru ca se vede loc mare gol , pregatit dianainte pentru ei, si este alta salata din varza verde proaspata, cu ceapa verde, masline, marar . Alta salata , care se aflain centrul mesei, si este aranjata intrun platou mare si sub o forma inalta lungareata , este o salata cu maioneza, din urmatoarele produse : carne de pipeit de gaina fearta, oua fierte,castraveti verzi , taiati patratele, cartofi fierti , totul taiat mascatel si amestecat cu maioneza amestecata cu o lingurita de mustar.deasupra salatei este ornat cu cipsuri de cartofi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Despre salata cu mazare vroiam sa stiu si la salata din platoul mare deasupra sunt doar cipsuri? Mi se parea ca este cascaval ras sau ceva asemanator.

      Ștergere
    2. In cazul de fata este doar cipsuri, si putin galbenus fiert , dat prin razatoare prin unele locuri. Dar salata contine multa maioneza si prin amestecul alimentelor a primit asa consistenta .

      Ștergere
  10. Si se mai vede salata din morfcov marinat in stil corean , poe cealalta jumate de masa. In general sun multe legume si salata din legume pe masa. Aceasta spune despre aceei, ca se prepara frigarui, sau carne la gratar, in cuptor sau afara. Ele vor fi mancareza de baza a mesei festive. Dar ca lumea sa fie mai satula , ea a preparatn o salata din piept de gaina pe baza de maioneza , intr.o cantitate mare si deaceea si a aranjat.o la mijloc. Deasemenea a pus accentul pe ea. Se vede , ca este o gospodina desavarsita , nimic in plus , si toti oaspetii vor fi multumiti si satui.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In privinta la conserve , spune-mi din ce legume te-ar interesa mai mult , deoaqrece mai am 2 zile mai libere si peurma se incepe munca zilnica. Sper ca ai rasfoit bine conservele pe care le.am expus, Cunosc foarte multe , dar nu am posibilitate sa le pozez pas cu pas, si deaceeia pot sa fac un colaj , sa.descriu retete de conserve.Scriu fara ochelari, sunt la lucru , si cred ca am o sumedenie de greseli. Dar sper sa fiu inteleasa.
      In general in bucataria mea , toate retetele sunt bine explicate , si majoritate sunt simple de preparat. Astept intrebari. Cu drag, Anisoara

      Ștergere
    2. In Moldova se face zacusca? Nu prea vad retete de zacusca cum se face la noi. Oricum am sa fac toate salatele care sunt pe blogul tau.Multumesc.Cu drag Doina.

      Ștergere
    3. Dar stii, ca cuvantul ZACUSCA este imprumutat de la rusi ? Tradus acest cuvand din rusa in romana inseamna GUSTARE, APERETIV .
      Eu ma starui sa pun retete, care sunt foarte putin raspandite si cunoscute, dar daca sunt cunoscute , cu toate secretele , care le prepar, pentru a primi un gust mai bun.
      Dar zacusca m o sumedenie de retete: din bostanei, dir ardei cu ceapa si rosii, din gogosari cu mere acre, din vanata , ceapa si rosii, vanata , morcov , ardei, rosii si ceapa, din mazare verde cu rosii, din bostanei, cu ceapa, ardei . S.t.a.m.d Nu m'am gandit ca e nevoie sa expun. daca vei prepara salatele de pe blog nu vei regreta. Mi se pare , ca voi face astazi ardei impluti, murati pentru iarna , totul de ce legume voi gasi la piata.

      Ștergere
    4. Poti sa postezi ce crezi ca poti face mai usor si este mai deosebit. Am crezut ca adjika este un fel de zacusca si ma gandeam ca ai si alte retete decat cele clasice de la noi.Nu stiam ca zacusca inseamna gustare si este imprumutat de la rusi. Multumesc oricum pentru orice retete postezi. Cu drag Doina.

      Ștergere
  11. Nu am retinut in minte poza , in farfuria de pe poza a 13 , se afla clatittele 3 in 1 cu visina si crema acoperite, zefir alb , sefir alb in ciocolata, si jeleu in 3 culori, la noi i se spune mermelada , nu stiu cum se spune la voi.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...