TORRIJAS - PAINE CU LAPTE DULCE


Nici nu va inchiputi ce desert delicios,aromat , simplu in preparareo sa-l expun acum ?
Eu cate le cunosc in ale gatirii ,  dar 4 ani in urma , cand am mancat prima data din ele , pe moment nici nu-mi dadeam seama ce mananc, cum se fac , ce gust au , cum se baga crema in ele ?
Limba nu cunosteam inca bine , dar o saptamaina eram cu gandul la ele- eu neaparat trebuie sa le prepar si sa aflu reteta.Imi dadeam seama , ca este ceva asemanator cu paine prajita , dar cum ?
Cand am aflat - ma radeam cu atata gust si haz , singura de mine. Atatea mii de ori preparata de mine aceasta receta , cand eram acasa numai, ca aveau gust sarat . 
Deci va expun receta de paine prajita in ou- dar in alt mod de prepare, ca la spanioli.


  • La 750 gr de paine 
  •  un litru de lapte  
  • 100 gr de zahar , 
  • 2 betisoare de scortisoara 
  • coaja de la o portocala sau lamaie 
  • vanilina ( optional)
  • ulei 
  • 4 oua  pt prajirea lor
  • zahr si scortisoara in praf
Se fierbe laptele  cu aromele : scortisoara , coaja de lamaie sau portocala. Se adauga zaharul si se amesteca bine. Cineva mi-a spus ca mai adauga cateva linguri de lapte condensat . Cu cat e mai dulce si aromat laptele cu atat se primeste mai gustos. Laptele se aduce la o stare abia calduta. Observati  ce fel de paine se face acest desert- sa nu fie gaurita prea tare la miez, mai indesata- este foarte important alegerea painii.


Dupa aceea batem ouale bine cu furculita,  nu cu mixerul- pentru ca albusul nuse rupe asa de tare . Punem tigaia la incins la o temperatura putin mai mare de jumatate . Feliile de paine, taiate mai mult de 1 cm le adaugam in laptele aromat  si urmarim sa strapunga  laptele miezul de paine. Se va mari usurel in latime( depinde de paine pe care o alegem).


Dupa aceia le scurgem putin, sau le punem pe un fund de lem si apasam cu palma sase scurga din lapte . Le dam prin oua pe ambele parti, si le prajim pe o parte si alta tim de 1.5-2 min. Intr-un platou se amesteca zaharul cu scortisoara si se tavaleste paine prajita in acest amestec. Se raceste si se serveste la masa. Se pastreaza pana la 3 zile in frigider.   Ultima felie de paine - se vede ca paine a imbibat tot laptele .

Se vede pe poza , ce consistenta cremoasa . Ai o senzatie ca mananci crema consistenta cu o aroma de scortisoara  invelita in nivelisi putin crocant.

Eu  leam presarat cu zahar pudra . Dar sunt mai gustoase in zahar cu scortisoara. 
. Este un desert foarte cremos si gustos. Copiii o sa le aprecieze cu mare placer, dar si maturii nu se dau intr-o parte.Pofta buna


4 comentarii:

  1. Mai jos de aceasta reteta am expus o alta reteta, si sper , sa va fie util si sa va placa la gust , in zilele de post si la orice masa festiva. I
    Inainte expuneam mai multe retete odata, si la un moment dat, mi-am dat seama, ca tot timpul cititi numai reteta recent expusa.
    Dar urmariti tot timpul arhiva lunii . Va doresc la toti o saptamaina cu succese. Scuzati , ca nu va postez multe retete in ultimul timp si nu raspund la timp la comentariile voastre . Sunt foarte ocupata, si sper sa va adun pe toti- vorbitorii rusi si cei romani intr-un loc , pe saitul meu. Pentru mine va fi mult mai usor sa va bucur cu retete mele. Cu drag, Anisoara

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi place in "bucataria" ta...si ai un premiu la mine pe blog.
    Succes si numai bucurii pentru tine!

    RăspundețiȘtergere
  3. o sa fac si eu neaparat, arata prea bine, si descrierea e ademenitoare!

    RăspundețiȘtergere
  4. Nati , draga mea, cu intarziere iti raspuns- incearca , e simplu si foarte gustoasa, este la gust ca o crema fearta de lapte aromata, numai ca in pelita crocanta putin. Te pup si scuzama ca nu tiam spus multumesc de premiu, sunt foarte limitata in timp. Nu uita ca expun si la rusi. Iti doresc succese

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...