Desert " Orez cu lapte "

 La noi in Moldova , pe timpuri , se servea la masa festiva, la masa calda -  Plachie din orez cu lapte , coapta la cuptor cu aroma de scortisoara si vanilie. Ea se servea la masa cu carne de pui  prajita. 
Aceasta reteta va  urma in alte posturi.
Eu insa vreau sa va descriu o varianta aproximativa la gust si consistenta ,numai ca nu este preparata la cuptor si are ceva nou in ea -  aromele  exotice . Ca atare, ea se prepara foarte usor, dar este nevoie de putina rabdare si timp. Si daca doriti sa va indulciti familia cu ceva foarte, foarte foarte gustos si delicios , va propun sa o preparati.


Ingredientele : 
  • 1 litru de lapte 
  • 150-180 gr de orez rotund de calitate buna 
  • un betisor de scortisoara
  • coaja de la o lamaie mica
  • coaja de la portocala  mijlocie
  • 2  linguri de zahar
  • 50 gr de unt
  • un pic de sare 
  • praf de scortisoara 
 Mod de preparare  :

Se fierbe laptele in clocot. Se adauga aromele  si sarea si se mai fierbe cam 4-5 minute la un foc mai domol. 

Peurma se adauga orezul spalat si aici atentie - E NEVOIE SA  AMESTECATI cu o lopatica de lemn OREZUL LA FIECARE 1-2 MINUTE. , TIMP DE 20-25 DE MINUTE- nu mai mult . Capacul nu se pune. In timpul fierberii  se adauga zaharul si untul . Orezul se va primi un picusor nefiert la gust . Se stinge focul . Se pune capacul pentru 5-7 minute .

Dupa aceia -  va recomand  sa-l turnati prin forme pentru desert  si sa-l lasati sa se raceasca. 
El se serveste rece  cu scortisoara, sau bucati de ciocolata, sau cu dulceata ... sau pur si simplu asa , 
desert din orez cu lapte... 
Alt moment - cojile de portocala si lamaie va recomand sa le lasati in lapte pana se raceste, pentru ca sa-i dea desertului o aroma mai patrunzatoare. Scortisoara o scoateti indata ce ati ati scos capacul .


6 comentarii:

  1. ce pofta mi-ai facut!

    un premiu te asteapta pe blogul meu!

    RăspundețiȘtergere
  2. Faceti niste poze atat de 'gustoase' ca-ti vine imediat sa te apuci de gatit :) Interesant, ar iesi gustos si cu lapte de soia?

    RăspundețiȘtergere
  3. Svetlana, sa stii, ca daca pozele "Is gustoase" am toate sansele, ca mai tarziu sau mai devreme se va prepara aceasta reteta de mai multe gospodine. Trebuie eu sa va ting acolo in suflet "o struna" pntra a va inspira dragostea fata de gatit. Eu nu am folosit lapte de soia in preprarea bucatelor , dar cu apa plata si margarina de post , am facut si a iesit destul de reusita la gust. Tot gustul este in aromele si dulceata lui. Iti multumesc pt ajutorul tau. Faci un lucru foarte mare pt Moldovioara noastra. O imbratisare de la mine

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga Mishele , serveste cu mare drag, si iti multumesc din suflet pentru increderea , ce mi-ai acordat-o . Cu drag, Anisoara

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi place la nebunie orezul cu lapte...o sa-l incerc si cu fructe uscate, merci de pont. pupici

    RăspundețiȘtergere
  6. Liana , Sunt de acord, ca va fi foarte gustos si cu fructe uscate numai ca prepara o portie dubla, da dependenta mare . Pana nu se termina tot, nimeni nu se opreste de mancat. Am testat nu odata. Te cuprind, si iti doresc bafta in toate. Cu drag, Anisoara

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...