TOBA DIN ORGANE SI CARNE DE PORC


 Am sa expun cateva recete de la taierea porcului. Pentru unele recete am poze , pentru altele -  nu ,
pentru ca sunt plecata de multi ani de acasa si nu-mi permit conditiile . 
Insa am sa ma  impartasesc cu ceea ce cunosc, eu personal. Cunosc  metodele de baza in prepararea mezelurilor de casa , dar am sa va descriu , ceia,  ce mi-a placut la gust si m-a impresionat mai mult.
Sincer vorbind, nu cunosc bine , cum se numeste la voi acest mezel. Daca am gresit , rog , sa ma corectati. Cunosc ,mai bine denumirile in limba rusa. Insa-si metoda de preparare este intre receta de Toba si Saltison . 

Ingrediente:

carne de porc 
carne de vita (optional)
limba de porc sau vita
slanina cu cioric
boabe de piper aromat
frunza de dafin (macinata)
cimbru uscat
marar uscat 
piper negru macinat proaspat 
usturoi
sare
matul gros sau
stomacul 

Mod de preparare :

In masura posibilitatilor  si gustului, care va place mai mult,  o sa adaugati mai multa carne , slanina cu tot cu cioric , si daca va planuiti sa preparati  o toba deosebita la gust,  inseamna , ca va sfatui sa cumparati o limba de vita . Adica , va scriu  o proportie aproximativa , care a fost folosita la mezelul din poza. 
50 % -carne de porc de la piciorul din spate( partea de jos)- 1.5 kg
o limba de vita (800 gr ) + o limba de porc 
800 gr de slanina in straturi cu carne de pe burta porcului cu cioric.
2 urechi de la porc  
sau daca aveti un cap de porc , care nu este gras , nu are multa slanina ,puteti sa inlocuiti cu carne de la picior si de la burta .
Totul se taie in bucati ( kuburi ) cu partiele de 4 cm  si mai mare_numai nu mai mic dupa marime. Toate bucatile taiate , se adauga intr-un vas si  se condimenteaza cu marar si cimbru uscat, piper proaspat macinat, si daca aveti posibilitate frunza de dafin macinata ( un picusor). Usturoiul se curata, se piseaza cu sarea impreuna  si se toarna peste bucatile taiate. 


Daca folositi limba de vita e necesar , in prealabil, sa o fierbeti (  30-40 de minute) , dupa aceia o puneti in apa rece, si cu ajutorul unui cutitas sa o dezpeliati si sa o taiati in cuburi  mai mici. Limba se amesteca cu carnea , taiata bucti. 

Nu uitati un lucru , sa sarati bine bucatile taiate , pentru ca dupa fierbere , gustul sarat dispare, si carnea isi i-a atata sare, cat este necesara. 

Se umple stomacul sau matul cel gros , care au fot curatate si tinute in prealabil in apa sarata si cu otet. Nu se umple foarte-foarte indesat. Sa ramana si putin loc, orcium dupa fierbere , totul isi pierde in volum cam la 30-35 de procente.Se toarna putina apa .

Se leaga sau se coase  bine la capete cu sfoara si se pune intr-un vas lat cu apa rece  si cu mirodenii diferite,  pentru ca sa fearba timp de 3-4 ore la un foc mai mic ( micut ) de mijlociu. In timpul fierberii se inlatura , din cand in cand spuma, si se adauga apa fierbinte, cand se mai evapora din apa. 

Dupa aceia se pune la racit intre 2 funduri sub  cu o mica greutate. Ca forma se primeste rotunda , ca un cascaval , daca sel fierbe  in stomacul de la porc sau de la vita. 
Dupa ce se raceste bine si isi primeste forma , daca e necesar sa pastrati mezelul pentru mai mult timp , atunci ar fi bine sa o puneti putin la afumat pentru o zi.  Se taie cu un cutit foarte ascutit.. Si daca doriti sa pastrati un timp mai lung o bucata de mezel inseamna ca e necesar sa ungeti cu untura partea taiata si sa o inveliti intr-o hartie de pergament . Asa se pastreaza mai mult timp in loc racoros .


4 comentarii:

  1. Multumesc pentru retete. Stiu ca nu ti-a fost usor sa le scrii. Minunate asa cum ma asteptam.

    RăspundețiȘtergere
  2. Doina, cunosc mult mai multe recete, dar sunt traditionale si cred cas le poti gasi si in alte parti. Deaceia m-am oprit la cateva recete , care sunt mai putin cunoscute, dar sunt deosebit de gustoase. Daca ai ceva intrebari, intreaba-ma , am sa-ti raspund cu drag. Am avut o saptamana si ma asteapta alta saptaiana la fel de incarcata , dar sper sa reusesc peste tot. Cu drag, Anisoara

    RăspundețiȘtergere
  3. Anisoara, dupa cat inteleg nu se fierbe capul de porc in prealabil. Este total diferit de ceea ce stiu eu. Cand vii in Romania? Am sa incerc si varianta ta pentru ca sunt sigura ca este foarte buna. Eu sunt din Bacau aproape de Chisinau si te astept pe la mine sa ne cunoastem.

    RăspundețiȘtergere
  4. Vaii , scuza de intarziere Doinita. Ai inteles corect , totul se fierbe impreuna cu stomacul. Unica sa fierb la un foc foarte incet, cum se fierbe piftia. Iti multumesc din suflet pentru invitatie, am fost la Bacau acum 8 ani in urma.
    Dar la moment traiesc la mii de kilometri de patria mea, de care imi este foarte dor. Iti doresc sarbatori fericite , alaturi de cei dragi. Cu drag ,Anisoara

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...