AM PRIMIT STAFETA PRIETENIEI

  --> ********************************************************************************
********************************************************************************
In luna noiembrie, am primit stafeta prieteniei   de la Lia  de BLOG GUSTOS.RO - SINDY, dar nu am expus vre-un post atunci. 
Am DORIT  sa va las o mica surpriza , in ajun de sarbatori , pentru ca stiu,  ca sunt o enigma , pentru foarte multa lume. 
Insa  raspunzand astazi la cateva intrebari , voi face o mica paranteza si voi deschide unele momente din viata mea. 
Lia, sper , ca nu te-ai suparat pe mine. Surprizele sunt mai placute in ajun de sarbatori.

1) Cand erati mici si va intreba-u ce vrei sa te faci cand vei fi mare ? ce raspunde-ati ?
Copilaria mea alaturi de parinti  a fost foarte scurta , si am copilarit la bunicele mele. Deaceia am devenit  matura in gandire,  mult mai devreme,  decat alti copii.  Oricum , imi spune-a bunica , ca spune-am la toti,  ca am sa fiu GOSPODINA.

2) Care erau desenele animate preferate ?
La toti le placea pe atunci filmul cu desene animate “Stai – ca te prind “, in rusa – NU POGODI” , dar eu mereu asteptam pe Maria Mirabela, si foarte mult ma impresiona filmul artistic “SCUFITA ROSIE”.

3) Care a fost cea mai frumoasa zi de nastere si de ce?
La 30 de ani mi-am sarbatorit ziua mea de nastere  4 zile  la rand .In fiecare zi am avut  multi oaspeti ,
Inchipuiti-va un salon de 25 de metri patrati  , si tot, plin cu  buchete si cosuri de trandafiri  , si numai un buchet  de gladiole...
Am dormit o noapte in mijlocul acestor sute de trandafiri . Am avut o noapte,  ca in povesti ...
Am plecat luni la serviciu , si cand m-am  intors seara acasa – ce credeti , ca s-a intamplat-  au ramas numai cosurele goale  si buchetele cu bete goale. Toti trandafirii mei au fost culesi de mamica mea , si pusi in 2 borcane de 3 litri fiecare,  cu zahar." Am crezut , ca ar fi mai bine sa facem dulceata din trandafiri…"

Va inchipuiti , ca plangeam … in genunchi si in hohote… aici va deschid o mica paranteza – mamica mea s-a imbolnavit de o boala grea , dupa decesul fratiorului meu , pe cand eram copila ,la  3 anisori.

La 40 de ani mi-am sarbatorit ziua de nastere intr-un restaurant , care se afla  in Codri.  Si am inteles , ca  hotararea fiului meu a fost corecta, pentru ca in sfarsitul acel de iulie , era duminica  – temperatura a fost de  +31C.  Am avut o masa mare,  plina de oaspeti ,cu  bucate traditionale moldovenesti , cu un vin de casa foarte gustos , exact ,  ca la o nunta mare, si cu orchestra de muzica populara.

Si de 2 ori mi-am schimbat rochiile in seara ceia ...   Mi-au venit oaspetii din Moldova, din Izrail, din Germania, din Italia, din Spania ,din Rusia….  Si toti au venit pentru mine. Atunci am simtit, cat de mult ma iubesc , si ma stimeaza… eram foarte fericita… Am dansat toti, pana am  cazut  jos de oboseala. 

Dar la 45 … am intalnit singurica . Intr-o tara straina ,  a nimanui… numai telefoanele nu  se mai opreau de felicitari … Vom vedea … la 50 … 

 mai deschid o mica paranteza - in poza de pe blog, sunt la jumatate de varsta 40-45 ...

4) Ce jocuri preferate ave-ati ? 
Cand eram cu toti copii si jucam fotbal – eu mereu am fost portar.
Cand eram singurica , coseam, impleteam  foarte multe hainute la papusile mele si la toate fetitele din imprejur. -->

5) Ce va doreati sa faceti neaparat si inca nu ati reusit ?
E greu sa raspund, … foarte multe lucruri le-am reusit sa le fac la timpul lor. Am reusit sa ajut multi oameni .
 Dar principalul scop a fost ,  si sper , ca am reusti   – sa-mi educ baiatul un om onest , si cinstit, destept si bun la suflet.    
Telefonez la el - zic." Cum ai reusit sa sarbatoresti Ziua de nastere- 25 ani oricum ai implinit. " Ce sa-ti spun , mamica , foarte frumos ne-am distrat , pana in zori". "Si ai avut multi invitati ?" Nu au reusit sa vina toti prietenii  de la Chisinau in  prima zi, dar am fost - cam 45 " . "Si ti-a ajuns mancare si bautura pentru toti ? Cine te-a ajutat? " "Cum cine- eu singur , mamica, ce nu ai incredere in mine - am avut de toate  in deajuns, miam cumaart si acea, si aceia ,,, s.t.a.s.m.d , am taiat si am pus asa cu asa,..nu-ti fa griji.  - si principalul , ca s-a mancat o caldare mare de frigarui . Erau atata de gustosi. "

Dar daca nu  ne mai imprastia viata pe toti , in toate partile lumii, eu imi  inchipui , ce  ziua de nastere petreceam,  aveam nevoie de 2 caldari de carne pentru frigarui.  
Dar viata ne aduce surpize multe, si niciodata nu  poti sa spui, ce iti va aduce ziua de maine...
   
In  prezent ,sper  sa reusesc , sa scriu ,  totul , ce cunosc ,   in arta culinara.   
Am inceput a scri ( in limba rusa  , in cele mai grele clipe,  pe care le-am trait vre-odata . O spun cu toata sinceritatea, pentru ca am inceput a scri  ,  ca sa-mi limpezesc sufletul de durerea , ce o aveam. Sa  fiu ocupata cu altceva , numai sa nu ma gandesc , la cele intamplate mie. 

Ingerul meu  , stiind situatia mea, mi-a zis intr-o zi.  E pacat , sa treaca in nestiire , totul ce stii tu despre prepararea mancarii. "Tu prepari o mancare , de-ti lingi degetele , tu cunosti atatea lucruri , de ce nu vreai sa scrii o carte ?
EU SUNT CONVINS, CA FOARTE MULTE FEMEI O SA FIE INTERESATE DE CEEIA , CE CUNOSTI TU. Sunt convins , cand vei avea o ocupatie , care iti place tie  , nici nu vei simti , cum va trece  timpul, si poate SE VOR LIMPEZI LUCRURILE INTRE TIMP.  Si durerea  se va calma cate putin. si nu te vei gandi atat la cele petrecute."
Si am zis, ca pentru o carte e nevoie de bani multi. Imi spune, "atunci , scrie in internet."

Si asa a aparut  aproape  4 ani in urma,  tema mea de recete culinare in limba rusa, la care am lucrat numai  6 luni, dar cred,  ca intr-o luna -doua voi atinge cifra de 3 mln de vizitari. Atunci , am inteles , ca femeile sunt  interesate de mancarea de fiecare zi,  simpla, preparata in conditii de casa ,  mai mult , ca toate recetele moderne , din revistele luxoase. 
Si ,cand mi-am dat seama  eu , in serios, de  aportul, care l-am facut in limba rusa, mi-am zis - "NEAPARAT , VOI SCRI  SI IN LIMBA ROMANA".  Si asa am ajuns eu, astazi sa vorbesc cu voi.  Mi-a fost greu sa ma exprim , in primul an, am intrerupt, pentru ca simteam , ca scriu ceva nu asa , cum trebuie sa fie . M-am oprit, am inceput sa citesc multa lineratura in limba romana , ceia,  ce nu am facut vreodata  Si am continuat   datorita lui Lilia din Moldova. 

6) Care a fost prima pasiune sportiva si nu numai?
Cu sportul nu m-am ocupat , dar am fost dansatoare de dansuri populare in decurs de 15 ani .

7) Care a fost primul cantaret/grup muzical preferat.
Pentru mine a fost si va ramane mereu Sofia Rotaru. Ma trec fiorii  mereu , cand aud vocea ei unica .

8)Cel mai frumos obiect cerut (eventual primit) lui Mos Craciun, Nicolae.
Mi-am dorit mereu sa primesc trandafiri de Anul Nou. Si in fiecare an ii primesc , chiar daca ma aflu departe de casa.
Si anul aceasta i-am primit... Se vad langa bradutul de Anul Nou .
Sunt trandafirii de la barbatul ( ingerul meu) , care ma iubeste o viata intreaga, de cand era student .
Chiar de a depasit varsta de 50 de ani , si  daca soarta  nu  ne-a permis sa fim impreuna vreodata , eu sunt fericita in suflet , ca sunt iubita cu o dragoste sincera si curata , de un suflet foarte apropiat pentru mine. Si  asta conteaza foarte mult  , pentru ca dragostea iti da forta sa te lupti   si sa speri ,ca   intr-o zi se va implini VISUL TAU DE O VIATA.

 Stafeta prietenie o voi preda dupa Anul Nou la cele mai indragite de mine bloguri in limba romana.

8 comentarii:

  1. Draga Anisoara, sa stii ca faci un lucru minunat si de fiecare data descoperim ceva nou si interesant.Nu am mai gasit nici un blog unde retetele noastre traditionale sa fie redate atit de frumos si cu atita dragoste, si atunci cind am timp recitesc de fiecare data si postarile mai vechi. Mii de multumiri pentru ceea ce faci si te asteptam in continuare cu retete noi. Mariana

    RăspundețiȘtergere
  2. Anishoara citind aceste raspunsuri pe care le-ai dat, mi-am dat seama ca nu m-am inselat in privinta ta (de aceea imi place tot ce scrii ). Nu reusesc sa gasesc blogul tau in limba rusa dar tot nu ma las. Suntem cam de aceeasi varsta (am si eu un baiat de 24 ani si pasiunea pentru gatit si pentru tot ce este frumos). Iti doresc sa ti se indeplineasca toate dorntele, si multa sanatate.

    RăspundețiȘtergere
  3. Era imposibil sa nu citesc ce-ai scris,pentru ca te urmaresc in fiecare zi,chiar daca sunt un pic mai ocupata acum de sarbatori, sa vad ce-ai mai pus nou, si aici si acolo(stii tu unde :)),chiar daca nu mereu ma loghez.
    Am ramas placut surprinsa ca suntem ambele innebunite dupa trandafiri,chiar daca eu nu-i primesc in fiecare an de An nou.Si cred ca as fi reactionat la fel daca as fi gasit casa goala fara flori.Dar, fiindca atunci ti s-a intamplat, probabil de aia ii si primesti mereu,ca sa-i recuperezi pe cei pierduti.
    Iar de-acum incolo,sa-ti dea Domnul doar o cale plina de trandafiri.
    P.S Daca ajungi sa editezi o carte, eu sunt prima care-o cumpar :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga Mariana, iti multumesc din suflet . Din cuvintele tale , am inteles, ca mi-am atins scopul, care a fost pus de mine la baza acestui blog.

    RăspundețiȘtergere
  5. Doina , ma bucur , ca ai descoperit ceva mai mult pentru tine. Va veni timpul si vei descoperi si saitul rusesc, pentru , ca eu am sa te ajut. Si cel mai important pentru mine , ca avem de aceiasi varsta feciorii, ai trecut prin viata , ai simtit gustul amar si dulce , si asta ma face sa inteleg , ca ma intelegi mult mai mult , din ceia ce scriu eu, pentru ca multe cuvinte sunt scrise printre randuri...

    RăspundețiȘtergere
  6. Dra Tina , ma faci sa zambesc de placere la fiecare mesaj , scris de tine. Ai dreptate , am primit mult mai multi trandafiri in decursul anilor traiti, cu ocazie si fara ocazie.
    Ei imi dau o liniste sufleteasca si o forta de incredere in viitor.
    Mirosma lor imi este calauza de-alungul acestor ani petrectuti , si pot sa spun, ca nu am trait anii in asteptarea miracolului , dar m-am luptat si ma voi lupta , in ciuda la toate greutatile , care le am in cale... Si sunt convinsa , ca se va implini si scopul meu principal.

    RăspundețiȘtergere
  7. Un An Nou fericit cu multa sanatate, intelegere si dragoste! La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  8. Un An Nou mai bun cu sanatatea si bucurii!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...