PULPE DE PASARE AFUMATE LA FUM

Pulpe de gaina afumate la fum de fratele meu, dar dupa indicatiile mele . Cat as da eu acum sa ajung acasa , sa gust din o bucata de carne , afumata sau facuta pe  carbuni. Dupa aceasta receta se pot prepara gaini sau rati intregi. Prima  conditie , sa fie putin grase, ca sa primiti  carnea suculenta si gustoasa. Si a doua conditie, ca sa primiti o carne gustoasa , frumoasa la culoare si sanatoasa , e necesar sa  o afumati cu lemn de cires sau visin uscat.  Acest cuptor de afumat carnea puteti sa-l improvizati si singuri. Am sa ma starui sa va lamuresc .  Mii greu uneori sa gasesc cuvintele potrivite, ca sa ma intelegi corect , dar cu ajutorul vostru cred , ca voi descrie si aceasta receta.



 Ingrediente :

Carne de pasare sau de rata 

Condimente :

frunze de dafin
boabe de piper aromat
boabe de piper negru
piper negru macinat 
scortisoara 
usturoi
sare grunjoasa faraiod

lemn pentru foc de visin 
sau lemn din cires 


Mod de preparare :

Pentru a primi o carne afumata gustoasa , e necesar sa alegem si sa cumparam pulpe de pasare de marime mai mare, sau gaini de marime mijlocii , care au grasime putina pe ele. Sa nu fie vinete la pielita ,sa fie mai galbui si mai grosute la pielita .  Din carne de pasare crescuta in ograda taranului  nu se primeste molcuta  carnita, deoarece are o pielita foarte  tare. Nu va recomand sa preparati din ele afumatura. 

Deasemenea sunt foarte gustoase la afumat carnea de  rati , dar tinerele de maxim un an,  nu mai mult.  Carnea de rata se inroseste foarte frumos, si se primeste foarte grasa la pielita, insa carnita este mai uscativa , dar oin orice caz,  se primeste  foarte gustoasa.  Va sfatui , daca planuiti sa afumati pasare , atunci sa cumparti  minim 3-4 kg. Din 4 kg de carne cruda va iesi undeva 2. 8 kg de pastrama de pasare.  

Dupa ce am ales din care carne vom prepara pastrama,   e necesar sa preparam o marinada pentru marinarea carnii.

Preprarea marinadei: 

Se pune la foc un vas cu 3litri de apa , unde se adauga 10 frunze de dafin, 15 de boabe de piper aromat, 10 boabe de piper negru, cateva  cuisoare (5) de scortisoara   ( la dorinta) si 150 gr de sare. Totul se fierbe dupa ce incepe a clocoti timp de 10 minute. Marinada se raceste pe deplin. Se filtreaza de condimente .  Aceasta marinada se poate folosi si la marinarea carnii de vita sau porc pentru prepararea  pastramei din ele. 


Aparte se curata usturoiul si se piseaza , dar nu foarte maruntit , sa ramana felioarele aproape intregi. 
 Carne de pasare se spala bine, se inlatura toate penele si perisorii se afuma la aragaz.   Pasarea  intreaga se taie de dealungul cosului pieptului si se  desface cosul,  ca o pe o carte deschisa - daca este de marime mijlocie. Daca pasarea este de o marime mai mare, atunci se taie  in 2 jumatati.  Fiecare bucata se unge cu usturoi pisat  si se aranjeaza in strtaturi intr-un vas mare  emailat sau de sticla , care se poate acoperi cu capac.  Dupa ce ati aranjat toata carnea de pasare, se toarna peste ea marinada rece  ,atat cat , sa acopere cu 2 cm deasupra ei. Se  acopera cu un tifon curat vasul si se pune un capac. Vasul se tine intr-un loc racoros. In fiecare zi , se intoarce carnea pe toate partile, ca marinada sa patrunda uniform toata carnea.

Peste 3 zile de marinare , se scoate carnea din marinada si leaga fiecare bucata cu sfoara si se se agata in carlige de fier pentru, ca sa se scurga marinada de pe ea si sa se zvanteze bucatile de pasare. Deasemenea , se inlatura  rmasitele de usturoi.  Pentru aceasta procedura e  nevoie de 3 - 4 ore maxim.  Dupa aceia, se agata  carnea de pasare  la afumat in afumatoare. 







16 comentarii:

  1. marinata,la ? cantitate de carne?

    RăspundețiȘtergere
  2. este sris atat , cat sa acopere cu 2cm carnea deasupra. La porc . vita revine aceasta marinata cam la 5-6 kg, la pasare nu am socotit nioioadata ca ea este cu oase si merge mai multa marinada. eu cred cA IN JURUL LA 4-5 KG.

    RăspundețiȘtergere
  3. cit se tin la fum pulpele?

    RăspundețiȘtergere
  4. la afumatoare cu fum fierbinte in jurul la 3-4 ore. Depinde foarte mult , din ce fel de carne preparati. Adica este carne de pui , care este fiarta oin 20 de minute , alta in 45 minute -o ora.

    Iar la fum rece , cum se obisnuieste in Romania- 24 de ore. O sa am adaugator post despre afumatoare cu poe sau poate cu video. Cand deschid saitul meu , atunci o sa aveti toate amanuntele . Am sa va spun si arat mai multe

    RăspundețiȘtergere
  5. Am sa incerc si eu aceasta metoda cu rate tinere! Sper sa i-mi iasa ! Intotdeauna am crezut ca pasarea trebuie fiarta si apoi afumata!

    RăspundețiȘtergere
  6. iese inca foarte buna:D:*

    RăspundețiȘtergere
  7. ioi ce bine arata! imi plac mult retetele d-voastra sa nu va opriti din postat! salutari din Medias.

    RăspundețiȘtergere
  8. Pulpele le oparitisau le fierbeti?

    RăspundețiȘtergere
  9. Nici fierte, nici oparite. bine spalate si afumate la aragaz ca sa arda toate solzii de pene, pufusorul , sa primiti o carne curata . E scris in reteta.

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna ziua. Spuneti-mi va rog la ce temperatura ati afumat pulpele. Multumesc.Cu tot respectul.

    RăspundețiȘtergere
  11. pulpele de gaina se afuma cu fum fierbinte la o temperatura inalta de 70-80C timp de o ora-trei , in dependenta de ce fel de carne folosim -mai frageda sau de o pasare mai batrana . Mult depinde de rumegusul de lemn care se foloseste la afumare , fag, cirez visin sau stejar.
    Se poate afuma cu fum mediu ferbinte adica 40-50 de grade timp de 7-8 ore.
    si nu uitati in tubul de fum sa puneti o plasa metalica cu gaurile mici cum este la sita de cernut faina de porumb. Aceasta opreste din praful de funigina si daca cade ceva in tub se opreste pe plasa. Sper ca am explicat bine. Cu drag Anisoara

    RăspundețiȘtergere
  12. Dupa marinare si afumare cam cat timp se pot pastra pulpele sa zicem intr-o camara racoroasa ?? Adica fara sa se strice ,rezista 1 luna ?? Cu stima Florian

    RăspundețiȘtergere
  13. Draga Anisoara,eu tocmai am afumat ieri niste aripi imense de curcan,dar,nestiind cum se face,le-am fiert cam pe trei sferturi si apoi le-am pudrat reci cu boia,piper si arome si le-am agatat la afumat cam 3 ore. Abia am asteptat si eu si sotul sa se termine ca sa gustam. Vreau sa-ti spun ca au iesit o minine.Azi a comandat sotul la magazin 5 Kg de pulpe de curcan si acum am intrat pe net sa vad exact modul de preparare.Ma bucur ca am dat peste reteta ta.
    Cum stai cu site-ul de care ziceai ? E gata,il putem citi? Cat despre afumatoare,unde gasesc explicatiile de care vorbeai ? Mi-ai trezit pofta de astfel de preparate si doresc sa ma documentez cat mai bine!
    Iti doresc multa sanatate si retete cat mai multe si interesante ! Cu drag, ~EV~

    RăspundețiȘtergere
  14. Am facut si eu dupa aceasta reteta, acum cateva minute le-am scos din afumatoare... Cu mana pe inima va spun ca au iesit dementiale!!!! :X::X Mii de multumiri

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...