CARNATI , PREPARATI IN CONDITII DE CASA


Pentru prepararea carnatilor de casa nu e necesar de o cantitate anumita de ingrediente, se poate folosi cantitatea dorita.

Ingrediente :
  • carne de porc
  • carne de vita 
  • slanina 
  • shoric
  • cateva oase pentru fierberea bulionului
  • piper negru si rosu macinat
  • cimbru uscat
  • usturoi
  • mate curatate de porc


Mod de preparare :

Carnea de vita se curata de pelicula si grasime si se trece de 2 ori prin masina de tocat cu gauri mari. Se sareaza, pipareaza si se pune intr-un vas acoperit pentru 24 ore la murare.

Pentru carnati se alege carne mai slaba sau daca carnea de la burta este in fasii cu multa carne o folosim pe ea. Carnea  se taie in fasii de 1-2 cm se framanta indesat si mult ,cu sare mare  si piper negru macinat . Se inveleste  in hartie de pergament  si se pune in frigider pentru 48 de ore la murare .
cantitatea de sare - 20-25 gr la 1 kg de carne.

Alta metoda :toata carnea de porc , taiata in fasii  se pune intre hartia de pergament . Se ia sucitorul si se bate bine peste hartie carnea sarata si piparata.

Ca orientir, la 2 kg de carne de porc se ia apr. 1 kg de carne tocata de vita  si  circa 300 grame de slanina, in dependenta ,cat este de grasa carne de porc .


A treia zi se fierbe oasele si soricul  cu apa  rece , cu ceapa cruda, cativa catei de usturoi, frunze de dafin  si boabe aromate, sare . Se fierbe  o supa gustoasa , putin sarata la un foc mic timp de 2-3 ore. Seadauga tot usturoiul pisat si se lasa pe o ora sa-si imbibe aroma de usturoi.  Se trece supa prin sita deasa sau prin tifon impaturit in 2-3 straturi. Vom primi o supa ( bulion )curat  si foarte gustos. Soricul se da prim masina de tocat.

Intr-un vas lat si mare se adauga carnea de porc  , macerata cu sare si piper negru, carne de vita , tocata si macerata cu sare si piper, soricul, fiert si  trecut prin masina de tocat, usturoiul pisat ( daca doriti , adaugati usutroiul direct in tocatura ) , slanina , taiata cuburele mici( optional) , cimbru uscat si busuioc , piperul rosu , se amesteca bine totul.
Dupa aceia se adauga cate putin bulionul primit dupa fierberea oaselor. Se adauga si se amesteca mereu cu maina, se framanta totul , pana vedeti ca  bulionul se incorporeaza in toacutura pentru carnati. Acest procedeu ii face carnatii foarte suculenti.  Dupa ce ati incorporat bulionul in tocatura ( circa 100 ml la 1.5 kg de tocatura ) se bate cu palmele foarte mult tocatura , se intoarce tocatura pe cealalta parte si iara se bate cu palmele.Luati  cu ambele maine  tocatura toata  sau o parte si azvarliti in vasul de tocatura de la  inaltime , cam de 20-30 de ori. Acesta procedura se face , pentru ca sa se incorporeze foarte bine bulionul in carne si totodata sa primiti o tocatura deasa , ca la salamul cumparat.  Se umple matele subtiri , curatate si spalate in prealabil , si la o anumita distatnta se leaga cu sfoara. Va staruiti sa nu raman aer in mate. Dupa aceia e necesar sa atarnati carnatii de cuie la o inaltime mai mare sa se scruga bine pentru 24 de ore.

metodele de preparare finala :
1. Se afuma la fum fierbinte in afumatoare,  timp de 4-5 ore.

2. Se afuma la fum rece timp de 7-10 zile , cate 2-3 ore in fiecare, zi.

3 Carnatii se coc in cuptor in tava , care este acoperita cu crengute de visin uscata sau proaspete , unde este turnat apa cu ulei.Carnatii se pun pe crengutele de visin si se coc la temperatura de 170 C timp de 2-3 ore. Matele se inteapa inainte de copt. Carnatii se imbiba cu aroma crengilor de visin sunt deosebit de gustosi.

4. Se face foc ca la frigarui, se afuma timp de 20 minute la fum de frigarui, peurma se invelesc in tifon si se coc pana la urma in cuptorul preincalzit pe tava la  temeperatura de 170C timp de 1-1.5 ore.

5. Se prajesc pe tigaie incalzita in prealabil . Se inteapa matele.

6. Se fierb  timp de 20 de minute,  se scurg  bine si  peurma se prajesc.

7.Se coc la gratar. Se inteapa matele .

Vedeti cate metode sunt , alegeti si preparati.


 Pastrarea carnatilor

 1. Daca carnatii sunt afumati la afumatoarea cu fum fierbinte, atunci indata se pun in borcane sterilizate si se trage capacul. Se racesc borcanele si se pastreaza la beci un timp indelungat. Nu e nevoie sa umpleti toate golurile din borcan. E nevoie sa fie sterilizat bine borcanul.

2. Se coc carnatii in cuptor si peurma se pun in borcane , se toarna untura topita si se pune un capac.

3. Carnatii se afuma cu fum fierbinte sau rece la afumatoare si peurma se pastreaza intr-un loc racoros in stare agatata.



7 comentarii:

  1. Am facut si noi la Craciun iar de atunci George ar manca intruna numai carnati....hihihi.Adevarul este ca cei facuti in casa nu se compara cu cei de cumparat iar tu faci atatea bunatati de imi lasa gura apa.
    O zi frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Adevarul este ,d-na Maria , ca nimic nu este mai gustos si mai sanatos, decat mancarea preparata in conditii de casa. Aceasta se atarna si la carnatii de casa. Daca nu contin selitra si nu contin diferite suplimente chimicale ,desi sunt facuti din carne de porc, dar este sanatos pentru corpul nostru.

    Nu poate nimeni sa-mi schimbe opinia mea, deoarece am o viata traita , si am analizat foarte multe lucruri in decursul acestor ani. Bunicii si strabunicii nostri au trait ani, si ani de zile , mancand mereu din porcii si vietatile crescute de pe langa casa . E necesar sa stii si sa simti , cand sa te opresti. Asa ca transmite-i lui sot sa manance cu gust acum.
    Esti asteptata mereu in bucatarie mea, draga Marie. Irti doresc o saptamaina cu succese. Pupic

    RăspundețiȘtergere
  3. Este diferita metoda ta de facut carnati. Mi se pare ca este mai mult de munca fata de metoda mea, dar am sa o incerc si eu pentru ca sunt sigura ca sunt nemaipomeniti, ca de altfel toate retetele tale. Sa ai o saptamana minunata.

    RăspundețiȘtergere
  4. Da , Doinita, este diferita, eu cunosc si metodele clasice , dar mereu imi place sa adaug o nota aparte , si sa primesc un gust aparte. De la inceput am spus , ca am sa postez recete , care nu sunt cunoscute. Asa si nu mi-ai raspuns- ai gasit Saitul rusesc, sau Blogul meu rusesc ?
    Sa fii sanatoasa si sa ai noroc. Cu drag, Anisoara

    RăspundețiȘtergere
  5. reteta de carnati o stiu dar carnea la cutie cu untura peste ea cum se pune?

    RăspundețiȘtergere
  6. anul acesta voi incerca aceasta reteta,imi place

    RăspundețiȘtergere
  7. O incerc si eu , ca deja mi-a lasat apa in gura, dar o sa aleg sa ii afum la rece, 7-10 zile.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...