MURAREA HARBUZULUI LA BORCAN


Am primit un mesaj ,unde mi s-a spus , ca au sarit capacele la harbujii murati,  dupa reteta expusa. Doresc sa accentuez un lucru , nu caut retete prin alta parte si le expun , decat acele , care au fost preparate de mine ani de zile. Sunt convinsa , si stiu rezultatul si gustul fiecarei retete pe care o expun. 
Am telefonat acasa la neamurile mele sa ma interesez , ce se intampla ultimii ani la ei, cum sunt reusitele la conservarea legumelor, si in special , am intrebat de reteta respectiva , pentru ca la noi este foarte raspandita murarea prin aceasta metoda . Metoda de adaugarea aspirinei la murarea harbuzului se foloseste foarte des, deoarece este cea mai rapida metoda de murare  a lui.
Am expus urmatoarele retete:




Dar mi s-a atras atentia la unele momente si schimbari. In ziua de azi toti  cunoastem , ca se folosesc multi nitrati la cresterea legumelor. Daca peste granita este controlat acest proces de folosire a nitratilor, atunci , la noi taranul pune si el " la ochi ". Nu este un control special asupra folosirii lor.
Si mi s-a spus , ca e necesar sa fiti atenti cand cumparati legume si fructe, care doriti sa conservati pentru perioada de iarna. 
Si al doilea moment foarte important , APA . S-a schimbat foarte mult structura apei in multe localitati , fantani . Apa foarte mult influienteaza la procesul de murare si conservera a legumelor, si totodata la gustul conservelor preparate.










Deaceia doresc sa adaug ceva foarte important. Pentru murarea  harbuzului ( pepenului rosu) procedam in urmatorul fel :

Dupa ce  se umple fiecare borcan cu felii taiate de harbuz  in borcane de 3 litri , se opareste cu apa fierbinte pentru o ora . Se arunca apa si se adauga in fiecare borcan :

  la borcanul de 3 litri  ,

            .  3 pastile de aspirina

            -   o lingura cu varf de sare mare ( important ) 

            -   4 linguri de zahar 

            - daca coaja harbuzului  este mai groasa - jumatate de lingurita de sare de lamaie .


Dupa aceia ,se toarna apa clocotita pana la gura borcanului si se pune capacul sterilizat. Se trage capacul ,  se culca borcanele pe o parte  pe o plapuma si se acopera. Se tin borcanele sub plapuma pana se racesc. Se pastreaza la camara sau in beci la o temperatura mai joasa. Peste 2 saptamani puteti sa serviti felii de harbuji murati.




Deasemenea , mi s-a spus ca ultimii ani folosesc marar uscat , si catei curatati de usturoi la murarea harbuzului si sunt foarte gustosi. Deaceeia,  am hotarat sa fac si eu un borcan . Cu rezultatul primit am sa ma impartasesc mai tarziu inttr-un post  aparte.  Iar jos vedeti , borcanele de harbuji murati . Numai  ca de data asta nu este din beciul meu. Sunt departe de casa.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...