MENIUL MEU DE SARBATOAREA SFANTULUI PASTE


IUBESTE,, IARTA, CUM EL TE-A INVATAT,
CREDE SI UITA, TOT CE-AI INDURAT.
EL TI-E LUMINA, CACI EL TE-A CREAT.
SI NU IUTA- NUMAI EL TE-A SALVAT.

 HRISTOS A INVIAT

cozonac moldovenesc


Ma aflu in strainatate , dar de aceste sfinte Sarbatori am vrut sa daruiesc la toti invitatii  si prietenii mei un Coltisor de ... ACASA.

Deaceia , am preparat in primul rand , bucatele , care nu lipseau de pe masa de sarbatoarea de acasa - cozonacul moldovenesc si pasca , invartita cu nuca, cu visina  , friptura de miel sau din carne pe porc cu maruntaie , slanina in usturoi sau afumata , sarmalutele moldovenesti in frunza de vie , hreanul cu sfecla rosie s.m.a.d 

Nu am stat numai in bucatarie.  Daca  stii sa-ti organizez bine locul de munca , nici nu simti , cand s-au preparat aceste bucate. Nu se refera la Cozonacii de Paste - despre aceasta vom vorbi aparte .

La moldoveni  , masa de Paste este incarcata  cu bucate  din  belshug.  Eu nu am avut porc taiat  : ) , ca faceam mai multe bucate - glumesc , dar carnatii si pastrama de porc, am inlocuit-o  cu slanina in mujdei si alti carnati, deasemenea , preparati in conditii de casa. Piftia sau racitura din cucos de casa am inlocuit-o cu limba  de porc si carnea de epuras in jeleu.

Oricum , am avut grija sa primesc frunza de vita de vie , radacinele de hrean si  praporul de porc de acasa,  din timp , ca sa-mi prepar bucatele bunicilor mele , care nu lipseau vreodata  la masa de sarbatoarea Pastelui Sfant. 



invartita  din aluat de cozonac cu nuca si stafide 
floarea pascala din aluat de cozonac

pasca mea  a fost daruita - poza finala  lipseste 


ouale pascale

 mielutul de paste ( cumparat)

friptura din miel in vin alb cu stafide 
hrean su sfecla rosie 
cighiri in prapor din inima si ficat de porc

 carne de porc  in mujdei 

limba de porc in jeleu 
carne de epuras  in jeleu 
salata pascala si alte salate 
( legume marinate, legume proaspete )

rulada din carne tocata cu hamon ( proshuto )
 
carnati de casa  din carne de gaina in prapor


carnati de casa din ciuperci cu cascaval in prapor
rulada in piept de pui

frigarui din pulpe de gaina la tigaie
sarmalute moldovenesti in frunza de vita de vie 
sarmalute albe din clatite cu branza dulce si stafide 

tort din ciocolata  ( foile din clatite  )

8 comentarii:

  1. asteptam retetele!!! cu nerabdare chiar!

    RăspundețiȘtergere
  2. HRISTOS A INVIAT! O MASA DE PASTI IMBELSUGATA SPECIFICA MOLDOVENILOR.

    RăspundețiȘtergere
  3. Hristos a inviat! Ati pregatit o masa de sarbatoare atat de bogata, cred ca doar o gospodina cu experienta reuseste atatea bunatati sa pregateasca. Jos palaria :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Hristos a inviat! o masa copioasa cu bunati de casa, ce sa ceri mai mult de atat. Anisoara ai muncit ceva, felicitari pentru bunatati.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cu scuzele de rigoare ca n-am mai scris demult(dar timpul ma preseaza) vin si eu sa-ti zic Hristos a Inviat si sa-ti zic ca simt de la distanta ca masa a fost facuta a la carte.Iar mielul,cighirii si clatitele mi-au adus aminte de mama mea,pentru ca si ea le face de Pasti...:(
    Am facut si eu pe masa de Pasti bucate pentru rude(printre care Napoleonul tau) si daca toata lumea a ramas uimita de cate am reusit sa fac de una singura,ba chiar m-au intrebat daca am invatat sa fiu bucatar,apoi cineva ,iti dai seama cine, a spus ca se pare ca la noi in tara doar asta putem face.Atata necaz sa am eu.
    Sper ca esti sanatoasa si iti merge bine!

    RăspundețiȘtergere
  6. Unde esti Anisoara????Ne lipsesti foarte mult!!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Sper foarte mult sa reveniti, eu inca astept cu nerabdare retetele dvs, Mariana

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...