PREPARAREA CLATITELOR ( in imagini)



Aceasta reteta am expus-o pentru acele gospodine, care inca nu s-au incumetat sa prepare clatite. Credeti-ma e greu , putin , de la inceput , sa va deprindeti sa le intoarceti , dar in rest e foarte , foarte usor .
Va aduceti aminte, cum am facut eu prima data clatite , prinicipalul sa
FII INCREZUTA IN SINE,  CA VEI REUSI , SI IN REST  , E O NIMICA TOATA.
Eu niciodata nu-mi rezervez timp pentru preparea lor , aparte , eu le prepar in timpul , cand sant ocupata la bucatarie cu alte bucate. Spor la treaba .

Dar stiti , de ce le-am expus eu astazi ? Saptamaina viitoare in toat Rusia se sarbatoreste sarbatoare MASLENITZA . Aceasta saptamana se mananca in fiecare zi clatite , cu diferite impluturi si in diferite moduri de prepare.  La mine in blog , in compartimentul CLATITE veti gasi circa 30 de moduri de aranjare a lor. Si vor urma inca multe inainte.

Timpul de preparare - 60 minute.

"GINGASA SI TANDRA MEA FEARA" de Eugen Doga

Ingredientele pentru 40 de clatite :
  • 1 litru de lapte cu grasime mare
  • 8 oua 
  • 450 gr.de faina
  • 80 ml de apacalduta 
  • 2 linguri de zahar 
  • 2 lingurite de sare 
  • un pic de vanilina 
  • 4 linguri de ulei 
  • un pic de colorant culinar
  • putin ulei pt prajirea clatitelor sau o bucatica de slanina 
Mod de preparare : 
Se adauga ingredinetele indicate in ordinea descrisa si se amesteca bine pana 
primim o compozitie ca smantana . Se lasa aluatul sa se odixneasca 30 minute. E posibil ca se va ingrosa putin, in dependenta de ce faina folosim, deaceia recomand sa faceti prima data asa cum v-am descris eu, dar peurma sa urmariti dupa continutul aluatului si posibil ca veti adauga , sau scadea undeva  50 grame,
nu mai mult.










Se incalzeste tigaia bine cu foarte putin ulei 

Se toarna jumatate de polonic de aluat si se roteste tigaia incalzita bine pe toate partiel pana 
se aranjeaza uniform aluatul . Si veti observa,  ca indata prinde pojgita , daca tigaia este incalzita bine . Se coace  cca 30-40 sec pe o parte  . Dupa aceia se intoarce cu lopatica de lemn , sau cu maina , pe cealalta parte si se mai coace  20 secunde .

f
Asa s-a primit prima clatia , cam prajita , deoarece tigaia am incalzit-0 la temparatura ( din 12 despartituri - la cifra 9) , dar peurma dupa prima clatita eu scad la  cifra 8 si coc clatitele la aceasta temperatura.





Vedeti ca nu sunt asa de prajite , ca prima data, din cauza , ca am scazut putin temperatura. 
Dar sa stiti una , ca si  materialul din ce e facuta togaia importa mult .E de dorit sa aveti o tigaie , care mentine aceasi temperatura pe toata suprafata sa. 



8 comentarii:

  1. Foarte frumoase poze! Iti vine sa fugi imediat sa faci clatite! Eu de multe ori fac aluatul ochiometric, dar cele mai bune clatite mincate de mine au fost mereu ale mamei, care le face cu lapte gras si cu oua multe, de tara! Sint atit de galbene, cu un gust atit de intens, e gustul de acasa.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da , Nati , sunt deacord cu tine, ca este "gustul de acasa ", dar ma tem de multe ori sa va scriu , sa nu va ciufulesc prea tare urechile. Insa retele mele sunt toate la gust "Ca la mama acasa" . Si daca mai tii minte o vorba din batrani" BUN PUI , BUN PRIMESTI " , adica, daca folosesti produsele necesare in cantitatea necesara , vei rezulta cu un gust excelent in final. Iti multumesc mult , ca intri in ospetie. Te pup cu drag, Anisoara

    RăspundețiȘtergere
  3. In sfirsit am găsit receta potrivita! prietenul meu este pretențios la mincare și ii plac clătite galbene și subțirele_))...Așadar ,mersi pentru recetă!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Bravo, Anisoara, sunteti o gospodina de vis! Un singur lucru as avea sa va reprosez. Va rog sa nu mai folositi verbul "a primi" pe post de "a obtine" si sa stiti ca nu exista in limba romana cuvantul "receta", doar "reteta", atat pentru cea culinara, cat si pentru cea de la medic. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Draga Anishoara,
    Referitor la comentariul Anonim de mai sus, eu te rog sa ramai la vorbirea de pana acum, pe care o consider autentica si savuroasa.
    Nu cred ca impiedica pe cineva sa inteleaga ce vrei sa spui, daca in loc de "reteta" tu spui "receta".
    Mie personal imi face o deosebita placere sa lecturez tot ce scri, iar expresiile precum "a primi" in loc de "a obtine" simt ca imi transmit o caldura aparte.

    Te pup cu drag si iti doresc mult spor in continuare!

    Dana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc, draga Dana, de sustinere si intelegere. In general , eu am invatat si primul nivel si superior, tot in limba rusa. Numai vorbiree mea fost in 2 limbi pe parcursul anilor. . Si cand s-a trecut la grafia latina, singura am invatat sa scriu, deoarece invatasem limba franceza si engleza , si alfabetul imi era cunoscut.
      Deaceea , recunosc , ca am multe greseli , dar principalul , ca ma intelegeti ce doresc sa va spun.
      Intradevar, doresc sa raman autentica in vorbire , in expunere , in felul de a reda "reteta sau receta" in poze , in felul de a va cultiva dragostea fata de "arta culinara", indeosebi, pentru gospodinele tinere.

      Ștergere
    2. Nu vreau sa ramana in nestiire multe secrete ale bucatariei, ce mi-au fost transmise de la bunica mea, si care nu le veti gasi nici intr-o sursa.

      Eu nu scriu despre ceea ce este in moda, eu scriu despre ceea, ce este "gustos" si chiar foarte gustos , si este controlat de ani si ani de zile. Eu am o practica foarte mare si am o dragoste deosebita pentru arta culinara , si sper , sa am urmasi pe viitor.

      Inca odata iti multumesc, si ma bucur ca ma sustii , si mi-ai dat un "gat de aer " pentru a prelungi mai departe. Cu drag, Anisoara

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...